Het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO)
Wat doet een Informatiepunt Digitale Overheid?
Een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) biedt laagdrempelig, gratis en voor iedereen toegankelijke ondersteuning bij vragen over het gebruik van de digitale overheid. De Informatiepunten zijn vooral in lokale bibliotheken te vinden, maar ook steeds vaker buiten de muren van de bibliotheken, zoals in wijkgebouwen.
Voor wie is het Informatiepunt Digitale Overheid?
Het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) is er voor iedereen die moeite heeft met het (online) regelen van zaken met de overheid. Vooral ouderen maken veel gebruik van deze service. De meest gestelde vragen gaan over het aanvragen en activeren van DigiD en het installeren van de DigiD-app. Daarnaast biedt het IDO ondersteuning bij praktische computervragen, zoals het installeren van apps en het aanmaken van accounts.
Waar kan ik terecht voor hulp?
Op dit moment is de gemeente Lopik bezig met het opzetten van een nieuwe samenwerking voor de bibliotheek in Lopik met een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Totdat deze gereed is, kunt u hulp krijgen bij de bibliotheken in IJsselstein en Schoonhoven.
IDO IJsselstein IDO Schoonhoven
Voor meer informatie zie: Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) | Gemeente Lopik