Hitteprotocol voor inzamelen huisvuil en openstelling milieustraat

De zomer is begonnen. Het wordt de komende dagen erg warm, soms boven de 30 graden. Werken in deze hitte is zwaar voor onze medewerkers. Daarom gebruikt de gemeente Lopik een hitteprotocol.

Een hitteprotocol betekent dat we het werk aanpassen als het erg warm is. Zo beginnen de afvalinzamelaars eerder op de dag. Op die manier zijn ze klaar voordat het te heet wordt en kunnen ze veilig werken.

Wat vragen we van u?

Zet uw minicontainers voor restafval, PMD en GFT op de inzameldag uiterlijk om 07.00 uur aan de weg. Zo kunnen we het afval ook bij warm weer goed blijven ophalen.

Deze tijd geldt alleen voor restafval, PMD en GFT; Voor oud papier en karton blijven de tijden hetzelfde.

Milieustraat sluit om 12.30 uur

De milieustraat sluit deze week om 12.30 uur (geopend op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag).

Openingstijden milieustraat

Wanneer geldt het hitteprotocol?

Bij erg warm weer besluit de gemeente of het hitteprotocol ingaat. U hoort dit via de afval-app en op de website van de gemeente Lopik. Houd deze dus goed in de gaten tijdens warme dagen. Bedankt voor uw medewerking!